Cool Blue Outer Glow Pointer

Tuesday, April 12, 2011

Haiwan Kesayangan IKAN HIASAN.....Creator : Min



So guys....inilah design proposals utk haiwan kesayangan...IKAN HIASAN.... =)

Proton City Fish Park

adalah Taman Ikan di mana visitors Tasik PC berpeluang utk mendapatkan segala maklumat mengenai Ikan Hiasan seperti spesis-spesis Ikan Hiasan, Perumahan Ikan Hiasan, Penjagaan Ikan Hiasan dan Kebajikan Ikan Hiasan...visitors juga berpeluang utk memelihara Ikan Hiasan di PC Fish Park dengan  mendapatkan pelbagai benih Ikan Hiasan di Breeding Center...Besides, visitors juga boleh mendapatkan fish foods di Breeding Center dan merekod segala aktiviti yg yg telah dilakukan seperti tarikh dan masa ikan telah diberi mkn dan tempoh masa utk feeding seterusnya, suhu air, tahap kekeruhan air, kesihatan ikan dan sebagainya ke dalam information kiosk secara berkomputer dengan internet access...dan mereka boleh access maklumat mengenai Ikan Hiasan mereka dari rmh atau di mana sahaja mereka berada selagi ada internet access di situ..Visitors and local community juga boleh share and exchange apa sje maklumat mengenai Ikan Hiasan yg dibela oleh mereka dgn community yg lain melalui database yg dibangunkan di Proton City Fish Park.... =)


1st selected site

Ini adalah tapak pilihan saya utk design pertama..kawasan tasik PC dgn sedikit berbukit dan berumput...


1st design proposal

Simple and Leisure Concept adalah cadangan design saya yg pertama di mana ada information kiosk, pusat di mana visitors boleh mendapatkan segala maklumat mengenai Ikan Hiasan...dan Breedeng Center berhampiran tasik adalah tpt utk penjagaan Ikan Hiasan.. =)




2nd selected site

Kawasan masih tertumpu di sekitar tasik Proton City kerana design concept yg telah dipilih oleh saya... =)



2nd design proposal

Garden Concept adalah design proposal saya yg kedua...di mana ada open air mini pool where's visitors have their chance to see all kinda spesies with their naked eyes... =)  visitors juga boleh mendapatkan maklumat, anak benih ikan dan juga souveniers di One Stop Floating Fish Center.... =)





3rd selected site

Still bertumpu di tepi tasik PC... =) 



3rd design proposal

Hi Tech Concept adalah cadangan design yg ketiga... =)  gabungan elemen-elemen steel dan batuan..gazebo di entrance yg mempunyai cylindrical aquarium akan menarik minat kanak-kanak malah pengunjung dewasa... =) rekabentuk bangunan information center dan breeding center akan memberi persepsi baru kpd visitors.. =p




Well guys...ni je design ideas dr sy...any opinions n comments from all of u is highly appreciated... =) Cepat2 komen kat bwh ni okiesss...thanx for reading... =D next creations are from our cool team members, ida, ryn and emma..enjoy!!

10 comments:

firdausazizan said...

terbaik dari kolam

Anonymous said...

nurkhairina

salam..

first sangat teruja nak tengok design yang lain sbb bila tgk intro page dah menarik dan nampak ceria..satu percubaan yang baik..tentang design saya suka design pertama cuma kalu ditouch up sikit lagi untuk menampakkan realistik tp secara keseluruhannya, semua adalah menarik..good job...

Anonymous said...

aishahhumairah83

salam..

pendapat saya,suka buka blog ni sbb penggunaan warna dan penyusunan grafik adalah bersesuaian dengan tajuk pembelajaran..ceria..tentang design like design 1 dan 2..design 3 tu satu percubaan yang baik dan kreatif..

Sensei said...

salam..nurkhairina

t.ksh krn visit blog kami yg x sberapa ini =)

t.ksh ats komen positif anda..insyaAllah akan diperbaiki d masa akn dtg...

Sensei said...

salam...aishah humaira..

t.ksh mengunjungi blog kami dan ats komen2 positif yg diberikan..akn diperbaiki di masa akn dtg...insyaAllah.. =)

aa said...

salam...
Pd pndapat sy, smua design menarik..tp,sy suka design 2..nmpk simple n nice..anyway,nice job..

suhaila manaf said...

saya suka pada desing yg kedua...design ne rse cm lebih dekat dgn kehidupan sebnar..kelihatan lebih outdoor..

Anonymous said...

suka yg kedua...nmpak lebih dekat dgn alam semula jadi..

Sensei said...

to all commentors..thanx for dropping by..feel free to visit us again.. =)

Anonymous said...

satu lay out blog yang menarik, design propose dan idea yang di kongsi merupakan cadangan yang bernas. Harap kamu semua masih lagi menupdate Blog ini dengan cerita-2 terbaru dari kamu semua dan saya tidak sabar utk mengetahui perkembangan anda semua - Sir R